2013/12/31

E n M ü z i k 2 0 1 3

Son 10 küsur yılımızı anlatan şarkıyı barındıran albüm.
Avustralya yıla veda etmiş. Sıra yavaş yavaş bizlere de geliyor.

Acı tatlı acı acı acı bir yıl oldu 2013. Gerçi ne getirmişti ki 2012 , 2013'ün ne kerameti olacaktı.

Olsun! Şurada hukukumuz var , iyi-kötü geçindik bu günlere geldik.

O yüzden güzel ayrılayım 2013 ile.

Müzikte Yılın ...'larını not edeyim kendimce.

Yılın Yabancı Albümü : Ghost'un albümünü defalarca kim olduklarını bilmeden (arabadaki mp3 transmitter'ın ekranı bozuktu) severek dinledim , büyüleyiciydi. Ama hayır ! Ghost'un Infestissuman isimli albümü nazarımda 2013'ün en iyi albümü olmadı. Volbeat gibi nispeten yeni yetme bir grup kısa sürede o kadar büyümüş ki BIG FOUR'dan eleman alır hale gelmiş . Albüme destek veren seslerden biri üstelik King Diamond. Keza King Diamond'un ismi bile yeter albümü üst düzeyde görmem için. Yetmedi... Soulfly'ın albümü duvara toslamış etkisi yarattı , Darkthrone ve Rotting Ghrist'in albümlerini çok sevdim. Ama hayır ! Nazarımda yılın albümü 70'li yılların ortasından kopup gelen Now What ?! isimli Deep Purple albümü. Yanlış anlaşılmasın grup değil albüm 70'lerden kopup geliyor. Bir arkadaşım "abi bu 74'te kaydedilmiş ama yayınlanmamış" deseydi ilk dinlettirdiğinde kesinlikle yerdim.

Çok sevdim seni Now What ?!

Yılın Yerli Albümü : Bir şarkı , sadece tek bir şarkı bir grubu yıllarca sevmeyip (hatta biraz da gıcık olup) bir anda insanın sevmesini sağlar mı ? Sağladı. Bütün albümü dinledim , defalarca dinledim. Belki de o şarkıdan dolayı objektif bakamıyorum ama Duman'ın Darmaduman albümü nazarımda 2013'ün albümüdür. Yılın sonunda çıkan Murat İlkan - Fanus çalışması sevindirdi beni. Ama 2013 yılı özel bir yıldı.


Yılın Yabancı Şarkısı : Şarkı başladığında insan kendinizi ortaçağda buluyor. Sonrasında yolculuk başlıyor bir anda 70'lerdesiniz. Gelecekte insanların katledilişine şahit olup yine dönüp dolaşıp 2013 senesine geliyorsunuz. Bu şarkı Ghost'un Year Zero isimli şarkısı.



Yılın Yerli Şarkısı : 
Az önce yazdım Duman sevmezdim diye. Bir şarkı yaptılar ki Duman'ı kardeş gibi sevmeye başladım. Ne zaman bir yerde denk gelse şarkı sonuna kadar o şarkılarını dinler oldum. Eyvallah şarkısı son kaç yılımızın özeti kim bilir... Hele hele o şarkıyı ilk kez Eskişehir'li o teyzenin olduğu videoyu izlerken duymuşsanız... Bu şarkı çıkmasaydı muhtemelen yılın şarkısı olarak Aydilge'nin Yine Ben Aşık Oldum şarkısını seçerdim. Öyle bir enerji var ki tek kelime Türkçe bilmeyen bir Uruguaylı olsam muhtemelen yine aynı şeyleri hissederdim. Soğuk bir mart günü ilk kez işittim o şarkıyı , içim ısınıverdi.




Yılın DVD'si : Maiden England '88 ! ! ! Maiden England hakkında değil bir paragraf bir kitap yazarım. Zaten bu tekrar karşınıza çıkacak. O yüzden kısa keseyim.

Yılın Konseri : İlk giydiğim grup t-shirtü Iron Maiden Aces High'idi. Ne Maiden'ı biliyordum , ne gitar-bas-davul'u . Ama o tip (Eddie) çok hoşuma gitmişti. Yıllar geçti ; ne zaman Maiden nedir ne değildir sorularına cevap verecek hale geldim işte o zaman evin içerinde Maiden dinlerken atlıyor - zıplıyordum. Tenis raketinden bas gitar yapıyordum. Kışın ortasında terleyip atlet değiştiriyordum. İlk konserlerini kaçırmıştım. İkincisine gitsem de tadı damağımda kalmıştı. 2013'te BJK İnönü Stadında yapılacak son etkinlik olarak Iron Maiden konseri açıklandı. 2011'de konsere gelen herkesin isteğini dile getiren Bruce Dickinson'un söyledikleri gerçekleşiyordu. Stadyum konseri ! Motto artık belliydi. "O stad yıkılacak!" Yıkıldı da... Konserde farkına varamadım ama yanımda bir köşe yazarı da varmış. Konsere beraber gitmişiz gibi "aa bak bak bunu kaçırma" , "eddie'ye bak" , "ooof Bruce of" benzeri bir sürü muhabbet geçti aramızda. Çünkü bu bir Maiden konseriydi. Grup ne kadar sıcak ve büyülüyse gelenlerde aynıydı. Hepsini geçtim... Kiminin VHS'den kiminin VCD'den kiminin DIVX'ten izlediği efsanevi setlisti çalacaklardı. Moonchild ile başlayan Running Free ile sonlanan unutulmaz anlar... Uzun lafın kısası o stad yıkıldı ! ! !


Stadın yıkılışına benimle birlikte fotoğraf makinem de şahit oldu.




Yılın Hayal Kırıklığı : Slayer... Zaten 2012 sonunda izleyemediğimiz Kreator - Morbid Angel acısı vardı. Bir de üstüne Slayer izleyememek geldi 2013'te. Ama bu değil. Dave Lombardo'nun kovulması. Büyük ayıp! Yılın Hayal Kırıklığı Jeff'in ölmesi... Huzur içinde uyu güzel insan.
Bu sefer yıkılan Stadyum değil Jeff Hanneman sevenler oldu...
Fotoğraf 2010 yılından - İnönü Stadyumu

Yılın Olayı : Roger Waters'ın konsere gelmesi başlı başına olayken bir de bunu The Wall turnesi kapsamında yapması bambaşka bir olay oluveriyor. Üstüne bir de "duvar"a Ali İsmail'in , Abdullah'ın , Ethem'in fotoğraflarının yansıtılması. Başka bir şey bu...

Peki ya turnedeki Kreator'un bir çok noktada İstanbul'a ve Türkiye'ye selam göndermesi. Unutulur mu ? Asla...

Yılın olayı ise benim nazarımda... Iron Maiden'ın gelip stadyum'da konser vermesi. Bir futbol mabedi olan İnönü Stadyum'undaki son etkinlik  Üzerinde gri bir bulut kitlesinin olduğu acı kokan İstanbul'da konser vermeleri... Bir stad dolusu insanın belki de en sevdikleri vokalistin lafını ağzına tıkayıp slogan atması... İnönü'den Taksim'e oradan Ankara'ya , İzmir'e , Antalya'ya , Hatay'a , Rize'ye , Sakarya'ya , Eskişehir'e kısacası tüm vatan'a selam gönderen bir stad dolusu insan...

Böyle böyle stad yıkılıyor...

Yılın Beklenen Videosu : "Cuma günü paylaşacağım" denildi , üzerinden 29 ya da 30 cuma geçti... Çok bekledik , çok bekleriz. Madem öyle başka bir video paylaşayım.



Bir yılı daha devirdik. Klasik tabirim ile bitireyim o zaman yazıyı.

2013 sana kafam girsin.
2014 anladın sen onu...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.