2013/07/14

Atılay

Az önce "Bizimkiler"i izledim. Hem de özel bir bölüm. Bir çoğumuzun kendi dedesi gibi sevdiği Hüsnü Dede'nin (Orhan Çağman) veda bölümü...
Hüsnü Dede'nin en küçük torunu (Ali / Atılay Uluışık) ise bildiğiniz üzere bölüm sonunda özet geçerdi. "Dedem cumhuriyet çocuğuydu. Adildi. İnsancıldı . Hepimizden daha demokrattı." dedi Ali dedesi için.
Orhan Çağman ve Güzin Özipek artık hayatta değil.


Merakıma yenik düştüm , beraber büyüdüğümüzden Ali'yi canlandıran (o dizi çekilmeye başladığında benim dedelerimin çoktan vefat etmesinden ötürü biraz da kıskançlıkla takip ettiğim) Atılay Uluışık'ın şimdiki siyasi görüşünü merak ettim. Buldum ... Zalim'in zulmünü hoşgörenlerden değilmiş... Rahatladım.
Bizimkiler dizisinden aramızdan ayrılan 
Aykut Oray (Katil)
Orhan Çağman (Hüsnü Dede)
Mehmet Akan (Sabri Bey)
Erdinç Dinçer (Muhasebeci Ergun)
Oktay Sözbir (Halil "Pazarlama")
Savaş Dinçel (Şükrü Bey)
Yaman Okay (Nazım)
Yavuzer Çetinkaya (Faik)
Güzin Özipek (Leyla Hanım)
Erdoğan Tuncel (Tahtakafa Raşit)
Güngör Erbayık (Nimet Hanım)
Latife Saruhan (Suna Hanım - Rükneddin Bey'in eşi)
Sadık Türken (Çakmaklara gaz)

Hepsi huzur içinde uyusunlar.
Bir de lafa Atılay'dan başladık. 14 Temmuz 1942 günü saat 14.30'da Çanakkale Mortu koyu açıklarında dalışa geçen ve bir daha suyun üstüne çıkamayan Atılay Denizaltısı'ndaki 38 denizcinin hepsi de , tek kurtulan lakin 2000 yılında 80 yaşında hayata gözlerini yuman Ahmet Bağdat da huzur içinde uyusunlar...

Ahmet Bağdat : Atılay mürettebatından sağ kalan tek kişi , 2000 yılında hayatını kaybetti.
Milliyet - 1995

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.